Måndag

Godkväll!
 
Har precis varit ute på en timmes promenad. Nu har jag duschat och myst ner mig i soffan och sitter och väntar på Wallander. 
Idag har jag spenderat dagen med Emma. Emma Tumfart den här gången. Vi började med att åka på en loppistur och Emma började med att fynda en byrå för en hundrig. Sedan tog vi en tur till Birsta för lunch och sedan vidare mot butiken Hem fina hem i Finnsta/Johannedal. Vi avslutade med ta en sväng ut i Alnöskogarna för att förhoppningsvis hitta lite svamp, men utan att lyckas. 
 
På vägen hem tog jag en tur till Lillhällom och plockade med mig lite rabarber. Tänkte testa på att göra rabarbersaft, efter att ha blivit inspirerad av Emma. Halvvägs igenom koket kom jag på att jag inte har något att sila saften med. Durkslaget har ju liiiite för stora hål. Så saften blev grumlig och inte direkt slät. Men gott var det i alla fall, så bättre lycka nästa gång!
 
Det var allt för idag!
 
Tjohejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0