Onsdag

Sådär ja!
 
Har jobbat mellan 8-16 idag. Och som vanligt när jag ska upp tidigt kan jag inte somna. Somande väl runt tre och klockan ringde strax före sju. Trots det känner jag mig ganska pigg. Kanske beror på att det inte är förrän nu jag sätter mig ner och känner lugnet. 
Jag tycker jag har varit så duktig på sistone. Har varit ute och gått nästan varje dag och lagat mat har jag också gjort flera gånger nu. Brukar inte tycka om att göra något "finare" middag när det bara är jag som ska äta. Men nu har jag både hunnit med en egengjord potatissalld och nu idag har jag gjort tre matlådor med sweet chili pasta och lax. Laxen är fortfarande i ugnen, men när den är klar blir det en långpromenad igen. 
Hade velat hitta på nåt i det här finvädret, men det verkar som att de flesta jobbar eller sysslar med annat.
 
Men jag får nog nöja mig, igår hade jag så mkt för mig att det skulle kunna räcka för en hel vecka. 
Gårdagen började med att jag, Emma, Daniela och hennes kille Mattias tog en tur längs kustvägen och ner till Skatan. Där tog vi glass i solen och vandrade omkring och avundades alla fina stugor. Sedan fortsatte vi mot Galtström där vi hade ett litet äventyr i skogen. Vi hann även med en tur till Lörudden. På vägen hem stannade vi till på Cherry woken för en sen lunch. Efter att ha varit hemma en stund snörade jag på mig skorna och tog mig en promenad. Väl uppe vid Sidsjön blev det dövarmt och jag blev oherhört sugen på att ta ett dopp. Efter en liten smskonversation med Vickan kom vi fram till att ta ett bad i poolen deras ute på Vindhem. Sagt och gjort och för att snabba på det hela, sprang jag resten av vägen hem. Första badet för i år blev det. Snart är det nog dags att ta klivet till sjövattnet också. Ute på Vinhem blev vi också bjudna på middag, grillade hambrugare!
På vägen hem poppade vi radio guld utan dess like, och var lika snygga som vanligt. 
 
Det var uppdateringen från vad som har hänt på sistone. Imorgon blir det jobb igen. Ledig fredag och sedan jobb hela helgen. 
 
Vi hörs! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0