Händerna upp i luften, pannan mot baren, nu spränger vi taket.

Har precis kommit hem från Allsta. Alma, den tjejen alltså. Tycker så mycket om henne. Blir lite tårögd när jag sitter här hemma och tänker på henne. Kan även bero på att jag verkar ha nåt slags PSM idag, men ändå. 
 
Hörde på nyhetsmorgon för någon dag sedan att man bör ägna minst tio miunter varje dag åt att kolla på söta och roliga djur. På så sätt ska man bli gladare och och kunna jobba lite mer effektivt. Sagt och gjort. Imorse satt jag och googlade på hundvalpar. Labradorer och Berner sennen blev dagens sökord. Och så tittade jag såklart på några bilder från när Selma var liten. Och visst fungerade det. Jag blev faktiskt riktigt glad. Om så bara för ett tag.
 
Redan på väg till skolan började jag känna att det skulle bli en dålig dag. Slask och vatten sipprade in i skorna redan efter några meter och väl framme vid skolan var jag genomsur och iskall om fötterna. Sedan fick jag ett samtal som gjorde mig allmänt less. Att jag ser ut som ett fittansikte (explosion av finnar) gör inte saken bättre. Så var hela dagen förstörd. Mest på grund av mina blöta skor. Och ingen hund i världen var söt nog. 
 
Effter skolan gick vi in mot stan och jag köpte mig nya, varma strumpor. Sen tog vi en en lunch på chocolate house och gick igenom några gamla tentor. Här började det kännas lite bättre.
 
Sen fick jag träffa Alma. Att leka med henne kan faktiskt vara väldtigt avslappnande. 
 
Men nu när jag väl sitter här har jag insett en sak. Mitt dåliga humör kanske inte bara berodde på mina blöta strumpor utan också på massa bakomliggande orsaker. Min slutsats av det hela är att jag måste göra mer av det som gör mig glad och mindre av det som gör mig ledsen och irrtiterad. You do what you love and fuck the rest som det så fint står på en tavla hemma hos mig. Jag måste ha mer kul!
 
Därför ska jag försöka chilla gunilla med plugget och börja säga nej till saker och ting.
 
Och med det sagt, så ska jag börja redan imorgon. Det blir utgång imorgon istället för att sitta och "plugga" när jag egentligen bara sitter och stirrrar ut genom fönstret eller frenetiskt kollar om något har hänt på instagram. På fredag blir det nog också utgång. 
 
Men det menar jag såklart inte att man måste gå ut för att ha kul. Men det kan vara bra för mig att släppa på mina strama tyglar ibland pch göra något annat. Är ju trots allt en och en halv vecka till tentan. 
 
Påminn mig om det här inlägget när jag börjar klaga på saker eller är allmänt bitter som jag kan vara ibland. 

Kommentarer
Postat av: J

WIIII nu kan du leka med mig för det vet jag du tycker är kul, EGENTLIGEN ;)

2012-10-31 @ 19:53:51
Postat av: Suss

Klart jag vill ;)

2012-11-01 @ 09:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0