Vår i Lillhällom

Det är så härligt, så härligt!

Slutade tidigt idag och ända sen jag kom hem har det varit full rörelse på Fuxvägen här i Lillhällom. Vet inte hur många hästar som har sett  gått förbi mitt fönster. Jag har aldrig blivit så glad över barnskrik och att dom cyklar som galningar utan att se sig för. Mopparna kör fram och tillbaka och vissa har redan börjat med biltvätten på gården. Fåglarna kvittrar och vi fick nyss ett informationsblad om valborgsfirandet här i området. Allt detta påminner mig om den rikitga våren. Våren som alltid ser likadan ut här, men som är så mysig. Folk är ute och promenerar med ett stort leende på läpparna och när jag kollar upp mot berget, där jag så många gånger ha lekt,  ser jag att all snö är borta. Det är mitt Lillhällom, här har jag alltid bott och här har jag alltid trivts.
Det enda jag saknar är när vi på sista april fick åka på Rolfs (favvogrannen) traktorflak och samla in grenar.  Det behövs inte längre, majbrasan blir farligt stor varje år ändå. Det jag mer kan sakna är såklart Sandra och Therese som alltid har bott grannar med mig.
Nu ser jag fram emot den tradiotinella gåbingon på sista april.

Undra om jag ska gå ut i förrådet och pumpa i lite ny vårluft i min gamla cykel och ta en tur runt i Bergsåker?


Kommentarer
Postat av: j

haha du glad över barnskrik. ;P ja då måste du blivit drabbad av den årliga vårinfluensan som är en influensa olik de andra. Man blir nämligen pigg o glad och känner att inget kan förstöra ens dag ;D

2008-04-19 @ 15:37:27
URL: http://jenniewestberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0