Kovland

Kom precis hem från Kovland. Var där med pappa och Eva och kollade på fotboll när Kovland spelade mot serieledande Östavalls IF (som förövrligt Jan-Åka tränar, upptäckte jag idag). Kovland vann med 2-1.

Det här låter förmodligen rätt tråkigt, men på nåt sätt tycker jag om att sitta uppe på Ånäsvallen, ha solen i ögonen och njuta av sommaren. Jag tycker att det är något speciellt med Kovland, jag vet dock inte varför. Men det har förmodligen att göra med att jag har massa minnan från mysiga höstpromenader därifrån när jag var mindre.  När jag lyssnar på Lars Winnerbäck tänker jag  också på Kovland, vilket förmodligen har med att göra att han sjunger om hösten i varannan låt. Kovland är superfint på sommaren och på nåt sätt känns det som att jag kommer flytta dit när jag skaffar hus.

"Lycka är att vara Kovlandsbo"

Det känns som att jag har sagt det här förut!


9 D:s lastbil på vår sista skolavslutning på Bergsåker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0