GI-metoden

När jag och pappa satt och åt igår efter spinningen sa han att han tyckte att vi skulle testa på GI-metoden. Jag är ju inte den som är den, så jag sa att det kunde vara kul att testa. Isåfall skulle vi börja i april. Men efter att ha funderat en stund kom jag på att det inte skulle bli så lätt, hur gör jag med skollunchen då? Ska jag bara äta pastasåsen och strunta i pastan?
Det kanske skulle gå, jag måste ju kunna stå ut en månad. Skulle vara kul att testa på och se om det händer nåt.
Men vi måste ju helt ändra våra matvanor. Det som vi trodde var bra innan, som frukt och grovt bröd finns inte med på listan över bra GI-mat. Helst ska man äta bacon och ägg till frukost och sen ska det vara massa grädde i maten.
Det vi ska äta är typ kött, fisk och grönsaker.
Jag tycker det verkar spännande, fast jag får se om jag tycker samma sak efter en vecka utan makaroner :O




Idag kommer Sandra och Sickan hit. Vi ska spela spel och laga mat, tror jag iaf. Vi hittar nog på nåt mer eftersom.
Ikväll är det hocky igen, exciting!
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0