Minnet som glömdes bort

I morse när jag kom till jobbet tänkte jag att gud vad skönt med måndag, brukar alltid vara lungt med folk då. Men icke, redan vid öppning strömmade folk in och då slog det mig. Det är ju höstlov! Tiden går så himla snabbt och vips så är det sommar igen. Eller ja, vi kan ju iaf hoppas.

Imorgon fyller pappa år. Jag skiver det här för att försöka komma ihåg det. Som bekant är mitt minne sämst. Alltså helt värdelöst. Jag kan nog inte ens kalla det för minne.  Jag vet inte om jag har berättat det, men jag glömde bilen på stan häromdan. Jag kom på det när jag satt på bussen på väg hem. Hur långt tänker man då?
Men jag försöker använda mig av en liten teknik. När jag som vanligt ligger och funderar innan jag somnar så tänker jag tex: "Imorgon när jag tar i kylskåpsdörren så kommer jag ihåg att pappa fyller år" Tänker jag då den tanken några gånger, så kommer jag att komma ihåg det när jag öppnar dörren imorgon.
Det måste ni väl ha testet?
För det funkar!

Imorrn börjar jag sju och måste alltså ställa kl på 05.45 vilket jag inte är så sugen på direkt. Samma på onsdag.

Näe nu ska jag ta en dusch, dricka varm oboy och kolla på Boston tea party.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0