Älgjakt

Gårdagen var rolig, finns inte så mkt mer att berätta. Träffade iaf många välkända ansikten.

Trots en sen hemgång var jag uppe med tuppen imorse för att åka hem till Lillhällomsberget för att plocka svamp med min far. Vi packade ryggsäcken med varm oboy och mackor, tog på oss stövlarna och började vår vandring upp på berget. När vi var ca 200 m från vårt svampställe möter vi en jägare. Vad är oddsen att man träffar nån så här långt upp i skogen, tänkte jag. Tydligen var de mitt upp i älgjakten och var just nu i det området där vi skulle plocka, Han sa till oss att han inte kunde tvinga oss att gå därifrån, men han rekomerderade inte oss att stanna. Nej tack, tänkte jag, jag vill inte bli skjuten just idag.
Efter ett noga överläggande bestämde vi oss för att gå därifrån. Men vi ger icke upp, vi försöker imorgon igen, dock i en annan skog.



Annars är jag glad. Har fått massa jobbtider nu i vå veckor framåt, sen är det ju halloween snart också :D


Kommentarer
Postat av: Mallan

Tack för inbjudan till halloween ;)

2008-10-19 @ 10:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0