Kor och tjurar

Jag har funderat på en sak.
Alla kossor är ju tjejer, så vart är alla tjurar?
Tänk alla kor vi ser i hagarna, vart är tjurarana?
Det måste ju finnas minst lika många av dom, eller?
Det kanske är så att 80% av alla som föds blir kossor?
Eller att tjurarna avlivas mkt tidigare?
Eller skickas alla tjurar till Spanien där dom får vara med i tjurfäktning?

Nej, jag vet inte. Tell me someone!




Nu har jag iaf lagt upp massa bilder från Vemdalen i bilddagboken och på facebook.

Nu ska jag sätta igång med att städa mitt rum.
Hejs!


Kommentarer
Postat av: Angelica eller Sickan om man så vill

hahahaha. Normala funderingar :) Men du om någon borde ju veta, ni har ju till och med hästar som typ går på er gård? :O:O :S

2009-01-13 @ 12:49:03
Postat av: Anna

Vadå? Ser du inte tjurarna? De finns också i hagarna, fast som du säger de är nog inte lika många som kossorna. Usch.. undra vart de tar vägen, för det föds säkert lika många killar som tjejer... fy vad hemskt. De som är svarta med en grej mellan bakbenen är tjurar. Ehm.. ja... Var det kossor eller tjurar där uppe i hagen på Österro i somras? Annars vet jag ett ställe där det finns massa tjurar i en hage, kanske blir sommarens utflyktsmål då? Okej.. hej hej

2009-01-14 @ 14:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0