Vinet är vår vän

Vad mycket besökare jag har haft dom senaste dagarna. I wonder why?




HAHAHA jag är ju faktiskt sämst på rikigt. Eftersom det sög på stadshuset igår tog jag och Ida en taxi till big boy. Vi tyckte att vi gjorde en jättebra deal med the taxidriver, men det hade säkert blivit billigare om vi hade åkt med taxametern. Jag betalar iaf och går in på big boy. Väl därinne inser jag att hag har tappat min plånbok. Och eftersom den inte låg ute så antog jag att den låg kvar i taxin. Vi hade ingen aning om vilket taxibolag vi åkte med, det enda vi visste var dett det var en blå taxi och att det förmodligen var taxikurir.

Så jag ringer 150 000 gång på gång. Testar även att ringa till Taxi Sundsvall och Drakstaden. Jag ringer och ringer men får hela tiden till svar "Det nummer du önskar nå är inte i bruk..". Jag blir frustrerad och tycker att alla är idioter. Till slut jag inser att jag inte slagit 060 innan. Jag skrattar högt åt mig själv medans Ida undrar vad det är för fel på mig. Kommer till slut fram och får till svar att han ska skicka ett meddalande till alla taxibilar.
För säkerhets skull försöker jag ringa till taxi Sundsvall och höra om dom har några blå bilar.
Dit ringer jag och ringer jag tills jag får damp igen. Vafan svarar dom inte för? Kanske för att jag har slagit 190 000 isället för 199 000 hela tiden. Återigen, vad är det för fel på mig?
Tillslut ringer dom upp och säger att dom har hittat min plånbok och att hon skulle komma tillbaka till big boy så fort hon var klar med sin körning. När hon väl kommer har inte inte slagit in den på taxameter heller och tar därför inte kort. Får gå tillbaka in till Ida och skramla ihop 52 kr som jag ger till henne.

Efter många om och men (och en hel del skratt) fick jag tillbaka plånboken, och nöjd och mätt och belåten satte vi oss i Idas bil och åkte hem. Tack igen för skjusten Tina.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså jag är helt sjukt sexig på den översta bilden, jag måste bara få påpeka det ;) hur tänkte jag? haha

2010-01-10 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0