Saddest summer

Vissa dagar är sådana dagar då jag fakiskt ser ljust på framtiden. Då jag ser vad jag vill göra med mitt liv och då jag känner att det kommer bli bra. Riktigt bra. När jag känner att jag vill och att jag kan.

Idag är en sådan dag.
En dag då jag faktiskt är peppad inför plugg till hösten. Då jag sitter och funderar på om jag ska köpa mig en lägenhet i närheten av åkroken. En sån dag, där jag inser vad bra jag har det och även fast jag kanske är lite bortskämd, så skulle jag klara med galant på egen hand.
Det här är också en sån dag då jag verkligen inser hur kär jag är i Jens och att jag saknar honom redan, bara av att veta att jag ska sova ensam i natt och trots att han pussade mig hejdå bara nu imorse så känns det som en evighet sen.

Om bara det här kunde hålla i sig alla dagar.
Om jag kunde sluta tvivla på vad jag klarar av och om jag kunde sluta vara så bekväm av mig.
Om jag kunde rycka upp mig, få fingrarna ur arslet och göra någonting av dagarna.

Det jag ska börja med är att skaffa mig ett bättre ordförråd. Därför tänker jag nu gå och läsa en bok. Sen ska jag läsa en till och efter det en till. När jag har gjort det, ska jag läsa en bok på engelska.
Det är mitt mål för den här sommaren, utöver det att ha jäkligt kul alltså.

Godnatt




Kommentarer
Postat av: Annie

vilket inspirerande inlägg i min just nu så värdelösa vardag! tack =)

2010-06-08 @ 22:51:53
URL: http://kvinnligafotbollsbloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Nämen, vad kul att höra :)

2010-06-09 @ 09:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0