Helgen

Godmorgon!


Idag ska jag jobba. Bra väder för jobb kan man ju säga. Fast jag känner mig trött idag, och ont i ryggen har jag. Mer än vanligt. Kommer det en sur kund kommer jag knäppa. Passare!


Helgen då.

Jag hade planerat en lugn sådan. Eftersom det väntar en två veckor nollning för mig snart. Men icke. Malin frågade om jag ville hänga med ut i fredags, och jag hade väl inget bättre för mig så jag tackade ja. Förfesten blev helt plötsligt hos mig och trevligt hade jag. Vi gick ner på Jacks och där träffade jag på massa människor som jag inte sett på hur länge som helst, tex Tyson och Josef. Kul, kul!

På lördag vid tolv ringer Vickan och väcker mig. Upp och hoppa, in i duschen och ner på stan och systemet innan vi åker ut mot Juniskär och kräftskivan. Jag hade väldigt roligt och åt sjukt god mat. Vid elvatiden blev jag och Verra upphämtade och vi for mot stan för att plocka upp Jennie.
Väl nere på stan åkte vi virvelvinden, huuuuuur kul som helst. Sen snurrade vi runt på olika ställen, Jennie åkte hem, Verra försvann och jag fick leka med Isak och Sahlin.

På söndag åkte vi ut till stugan, en yttert kort visit. När jag kom hem skulle Emma komma och hämta sina grejer. Men isället åkte hon jag och Malin upp till Sidsjön i Emmas lilla bubbla. Den är så söt så! Vi köpte glass och satte oss på en brygga och surrade.


När jag kom hem lagade jag mig tacotårta och fick typ fem matlådor, sweet!

Kvällen avslutades med en liten roadtrip till Kovland. Jag är ju som jag är ja, så jag tycker bara det är skönt att åka runt på smala grusvägar och titta på fina hus och andas in det som kan vara det sista av sommaren.
Sen blev det Scream 4. Kanske världens sämsta film.


Nu sitter jag här, ska ta mig mig jobbkläderna och sticka iväg. 11-20 idag. Vi hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0