Tosdag

Det som är lite störade med att vara behovsanställd ibland är att jag, som igår, kan bli bokad för ett pass samma dag.
Igår blev jag bokad för tre pass dom närmaste. Och det är awesome med jobb.  Men när man har planerat veckan utan jobb, blir det lite fel. Men det är ju sånt man får leva med när man tackar nej till schema. Jag hade planderat in en massa saker den här veckan, men men. Det är väl bara att ta igen det nästa vecka.

Förhoppningsvis får jag snart ett schema, ett pluggschema. Det ligger nog redan ute förresten.  Får åka hem till pappa och skriva ut det.
Och nu när det känns som höst i luften få jag ett sug efter att gå till Akademibokhandeln, köpa pennor, små färgglada sudd och block. Helst ett litet pennskrin också, som man (iaf jag) gjorde varje höst på den gamla goda tiden. Och då menar jag inte högstadiet eller gymnasiet.
Idag är jag pepp för skolbänken, imorgon vill jag spy på den. Ska det vara så?


Nä nu ska jag duscha, sen blir det damsugning innan jag drar till jobbet och är där till 20.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag var också nervös innan jag började plugga men jag tänkte att det var en bra grej att göra för att fylla ut min dötid eftersom jag bara jobbar halvtid, och jag kan säga, även om det går tungt ibland, att det är det bästa jag har gjort. Det är kul, man blir inspirerad och man lär sig en massa som man har nytta av sen! Kör hårt, det kommer nog bli skitroligt! :)

2011-08-11 @ 21:40:48
URL: http://ronjawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0