When I get old

Det finns inga positiva tankar hos mig alls just nu. Bloggen, jobbet, plugg, mobilen. (glömde visst skriva det, men jag ska ju inte betala tillbaka så mkt på skatten heller, jättekul) Kan man inte bara få frysa tiden och fundera? Fundera till man har funderat klart.

Jag vet att den här sommaren kommer att gå ut på att grubbla. Och jag vill inte grubbla, jag vill njuta.
Jag vill inte behöva tänka på något. Jag vill leva i nuet men ändå kan jag inte låta bli att tänka på att jag inte har något att se fram emot.



Jag vill ta min röda monark. Cykla på grusvägar, längs åkrar. Åka långt bort. Sitta på en sten på ett berg och drömma mig bort till en annan värld. En bättre värld. Med solen i ögonen och lyssna på tystanden. Se solen gå ner. Önska att jag var där. Undra om det är någon annan som ser solen gå ner på andra sidan. Kunna tänka på något annat för en gångs skull.

Jag tror på friheten jag lever i. Och jag har känslan, men inte rätta viljan.



Äh, nu skiter jag i det här.
Hejdå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0